counter create hit
مطالب مرتبط:

تریاک بالاترین کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر/جایگاه فضای مجازی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: تریاک همچنان بالاترین حجم کشفیات پلیس در تهران را به خود اختصاص داده است.

امیر قطر: نمی توان جنایتکاری مانند اسد را تحمل کرد

امیر قطر در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد، منطقه نمی تواند «جنایتکاری جنگی همچون بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه را تحمل کند.

مذاکرات ۳ ساعته ایران و روسیه در مورد سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی گفت: هر موقع در تحولات سیاسی و میدانی سوریه تروریست ها با شکست های گسترده روبه رو می شوند یک بازی و تاکتیک هماهنگ شده از سوی این گروه های تروریستی و برخی بازیگران خارجی که سیاست هایشان در سوریه با شکست مواجه شده است، اجرا ...

استفاده از ماهواره در ایران قانونی خواهد شد؟

هم اکنون اغلب شبکه های صدا و سیما بر روی ماهواره ها قابل دسترسی است و بسیاری از شهروندان اساساً از این طریق به شبکه های تلویزیون ایران دسترسی دارند اما این حضور قطعاً می بایست توسعه کیفی چشمگیری داشته باشد، تا مخاطبان فارسی زبان که هم اکنون میان صدها شبکه مخیر به ا ...

رونمایی از صحنه های ناخوشایند عرصه مدیریتی!

سيد مصطفي هاشمي طبا درذ روزنامه شرق نوشت: مجلس ديروز يکي ديگر از صحنه هاي ناخوشايند عرصه مديريت در کشور را رقم زد.

ضرورت فضای باز سیاسی برای مقابله با خطرات

داوود هرميداس باوند . استاد روابط بين الملل در روزنامه شرق نوشت: تهديدات خارجي فزاينده در ماه هاي اخير را علاوه بر اهميت واقع نگري براي مديريت آنها در دستگاه ديپلماسي، با ابزارهاي داخلي نيز می توان اداره کرد. تلاش براي تحقق کامل حكومت قانون و ايجاد فضاي مطلوب و با ...

آیا سنتی ها از نواصولگرایان عبور کرده اند؟

روزنامه اعتماد نوشت: «نواصولگرايي قابل اعتماد نيست» اين تمام آن چيزي است كه اصولگرايان سنتي لطمه ديده از احمدي نژاد بر آن اصرار و اعتقاد دارند؛ موضوعي كه باعث مي شود حتي با «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب» فاصله شان را حفظ كنند كه گزاره اي كه اسدالله بادامچيان، عضو ...

اعلام زمان برگزاری انتخابات الکترونیک کانون‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه تهران

انتخابات کانونâهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی و انجمنâهای علمی دانشجویی دانشگاه تهران برای اولین بار ۳۰ اردیبهشت ماه امسال بهâصورت الکترونیک برگزار میâشود. ...

سایه‌روشن‌های قوانین کسب و کار در بازخوانی وضعیت تولید در سال حمایت از کالای ایرانی/۲/

سال ۱۳۹۷ در حالی تحت عنوان اقتصادی نام گرفت که از دهه ۱۳۷۰، ۱۴ بار دیگر نام اقتصادی بر سالâهای سه دهه گذشته گذاشته شد اما طی این سالâها با وجود تصویب قوانین مهمی چون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، اجرای سیاستâهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ارتقاء کی ...

جزئیات جدید پرداخت ارز دانشجویی

مبلغ قابل تأمین ارز دانشجویی حداکثر سالانه ۱۵۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها بابت شهریه دانشگاه و حداکثر ماهیانه ۱۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها برای دانشجو و حداکثر ماهیانه ۵۰۰ دلار برای هر عضو خانواده وی است. ...

ترافیک در جاده کندوان نیمه سنگین است

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت که ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان نیمه سنگین است.

معرفی ۵ اثر ایرانی بخش «مستند زیر ذره‌بین» جشنواره جهانی فیلم فجر

اسامی مستندهای ایرانی پذیرفته شده در بخش «مستند زیر ذرهâبین» سیâ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی اعلام شد.

پوتین به نتانیاهو هشدار داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که از اقدامات بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند.

ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد

ثبت سفارش کالا تا اطلاع ثانوی برای تجار میسر نخواهد بود.

ظریف: استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران از قربانیان کاربرد سلاح شیمیایی است، گفت: استفاده از اینگونه سلاح ها را همواره محکوم می کنیم.

جاده های ۵ استان بارانی است/ ترافیک در محور هراز و چالوس

پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور هراز و کرج -چالوس سنگین است.

جزییات نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای چگونگی ثبت نام متقاضیان ورود به طرح ترافیک را اعلام کرد.

دلار، کودکی که ناپدری بالای سرش است

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی کشورمان با اشاره به تلاطم بازار ارز در ایران، ارز را به کودکی تشبیه کرد که ناپدری بالای سرش بوده و در تربیتش کم کاری شده است. ...

بازیگری که ترجیح می دهد در سینمای ایران بازی نکند

بازیگر سریال “همسران” گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

یک شب در استانبول عاشق ...

یک شب در استانبول عاشق می شوم

یکی از قدرتمند ترین کتاب به تازگی منتشر شده در این منطقه است. "دختری که اشک مرا پاک می کرد" نوشته فاضل ترکمن. ترکمنستان به درستی بر روی جلد این کتاب پس از عنوان این اثر ممکن است نوشت: "روایت حساس از زندگی یک وسواس" است. او تاکید کرد که او به طور خاص است و از این جهت ارزشمند است که مقدار زیادی از این نوع کار با فانتزی خطا. اما ترکمنستان در قلب داستان یا خرده فروشی داستان از روایت است. اما نام خود را به درستی مجموعه "روایت" حالت. این این کتاب از نظر روایت و شعر و مجموعه خود را از محمد صالح علا از جمله کتاب "لباس سیب" و "گاهی اوقات به نام اتاق خواب دیدن؟" و از نظر نثر به خصوص زبان از صدا به بیان تاثیر این رمان است. و داروها از جمله در کتاب "درخت ارغوان" اعوجاج اما روایت "ترکمن گسترش عجیب و غریب به خود و امکان استفاده از تمام ویژگی های فنی نثر. او کتاب, پیگیری, به خصوص در این منطقه تبدیل شده است: "اضافه کردن کردم. کسی مثل من رو از دست داد. شاید چهارشنبه. غروب گاندی خیابان است. مطب دکتر این روانپزشک یارو. اما هیچ! آنها همه جا راز و هیچ چیز گم نمی شود. اشعار من در همان محل در سراسر. شاید در ... زیر برای باز کردن فایل. شاید کفش احترام اشعار شاید پشت پنجره ؟ "پنجره عقبی»... و هیچکاک همسایه من است. شعرهای من پیش هیچکاک است. همین طور پیش خودش نگه داشته و می گوید تا وقتی خوبِ خوب «روانی» نشدی، این شعرها را به تو پس نمی دهم. (آلفرد هیچکاک همسایه شعرهای من است، ص 9)». روایت های فاضل ترکمن در کتاب تازه اش اگرچه درون مایه ای تلخ و فضایی تراژیک دارند، اما به خاطر نوع نگاه لطیف راوی اثر به دنیا و زندگی، باعث شده که حسی سرشار از اشک ها و لبخندها را به خود بگیرند و زندگی را آن گونه که هست و بدون تقلب و دروغ، پیش روی مخاطب خودش بگذارد: «به مادرم گفتم: همه مُردند. همه دارند می میرند. مادرم گفت: آدم ها همیشه می میرند. تو آدم های دنیای خودت را بیشتر می بینی. گفتم: خب! آدم های دنیای من بیشتر می میرند. محمدعلی سپانلو هم مُرد. سپانلو خودش کلی آدم بود. گفت: دوستان من هم مُردند. تو ندیدی. دو برادرم و یک خواهرم هم در جوانی مُردند. حتی من مُردم... بعد دیدم که چشم هایش التماس اشک دارد، اما خشک خشک است. به مادرم گفتم: تو بمان! ای که چون تو پا نیست... (آدم های دنیای من بیش تر می میرند؟، ص 15)». کتاب سرشار است از اشارات ادبی و سینمایی. راوی داستان با به تصویر کشیدن خودِ واقعی اش در قامت شاعر و نویسنده و روزنامه نگار، کتاب ها و فیلم هایی را که دوست دارد، در لا به لای روایت هایش با مخاطب به اشتراک می گذارد و بدون آن که فخرفروشی داشته باشد، با گیرایی خاصی، دنیای درونی کتابش را با دنیای درونی شاعران، نویسندگان و فیلم سازان دیگر آمیخته می کند: «پاییز می آمد. من در خیابان ولیعصر پیاده روی می کردم و به فریم عینک دختر و پسرهای روشنفکر خیره می شدم. کتاب فروشی انتشارات مولی همیشه بزرگ بود، اما کتابی که من می خواستم، نداشت. «ناتور دشت» با ترجمه محمد نجفی را خیلی وقت پیش تمام کرده بود و کتاب های ریموند کارور را هم نداشت. دکه های روزنامه فروشی حتی اسم مجله جهان کتاب را نشنیده بودند و تند و تند نیازمندی های روزنامه همشهری را می فروختند. من دلم برای هفته نامه بچه ها... گل آقا تنگ می شد و یاد حرص خوردن های پوپک صابری می افتادم. عکس سیمین دانشور هنوز پشت شیشه کتاب فروش انتشارات خوارزمی بود و یادم می انداخت که چقدر «سووشون» را دوست دارم. چقدر به کتاب فروشی انتشارات جیحون می رفتم و درباره «وسواس فکری» کتاب می خریدم و یاد خواهرم می افتم که می گفت: نیچه هم مثل تو وسواس داشته، «وقتی نیچه گریست» را بخوان. (پشت گنبد پاییز هیچ کس نبود... ص 45 و 46)».   نویسنده در جای جای کتابش اشارات روانشناختی زیادی دارد و راوی خرده قصه های کتاب همان طور که روی جلد اثر اشاره کرده است، از اختلال «وسواس فکری» و رنجی که بابت داشتن این بیماری می برد، حرف می زند. او در به اشتراک گذاشتن زندگی، بدون پرده و بی محابا عمل می کند و حتی با به اشتراک گذاشتن بیماری اش، به نوعی دیگران را به جسارت و رهایی از قضاوت مردم دعوت می کند: «وقت هایی هست که دنیا عجیب دور سرم می چرخد. نمی دانم چه جوری بگویم. یعنی فکر می کنم کاملا روح از بدنم جدا شده وارد یک دنیای دیگر شده ام. جدی می گویم. دنیایی که نه زمان دارد، نه مکان و هیچ چیز منسجم و معناداری در آن نمی بینم. تصویرهایی بریده بریده، از خاطراتی تلخ، اما به صورت اغراق شده... بیشتر شبیه به کابوس است. اغلب تصویر کسانی جلوی چشم هایم می آید که از آن ها بیزارم و هر کاری می کنم، نمی توانم از آن رهایی پیدا کنم. این جور مواقع دارم خواب می بینم، خواب های طولانی که همگی در ژانر وحشت و سورئال هستند و بعد از کلی آزار ذهنی و تعرق جسمی، اغلب با کشیدن یک داد از من دور می شود و من بیدار می شوم و آن موقع سنگین ترین و غمگین ترین و حتی سهمگین ترین آدم روی زمین شده ام... (وقت هایی که در ژانر وحشت نفس می کشم، ص 21)». بخش پررنگ دیگر کتاب که روایت های زیادی را به خود اختصاص داده، روایت های زیادی را به خود اختصاص داده، روایت های عاشقانه کتاب است که بدون این که در دام سانتی مانتالیسم بیفتد با ترسیم فضایی انسانی، عاشقانه هایی آرام را بازگو می کند. عاشقانه هایی سرشار زندگی اما تلخ. عاشقانه های صادقانه عاشقی که در نهایت عشقش به شکست منجر می شود: «دیدی چه غمگین شدم؟! دیدی چه تنها...؟! می بینی؟! هزار دفتر خالی کنار صندلی مانده است و دیگر برای سنجاق نقره ای موهای هیچ دختری شعر نمی گویم. حالا نشسته ام و تنها گاهی به یاد تو «حرمانِ» یاسمینا رضا را می خوانم. حالا چشم های من هیچ اشتهایی به زندگی ندارد. وقتی که دیگر تو رفتی و کسی نیست تا شب ها دوتایی توی خیابان سهروردی قدم بزنیم و مثل دیوانه ها، دست در دست هم اَدِل بخوانیم. ترانه someone like you را بخوانیم و آن قدر غلط غلوط داشته باشیم که یک دفعه بزنیم زیر خنده و تمام دنیا به ما نگاه کنند. اخم کنند و از این که این قدر سبک هستیم، برای مان تاسف بخورند. چقدر دلم برای نچ نچ آدم های سنگین تنگ شده است. (دلتنگی خیس...، ص 63)». این کتاب نثری بدون دست انداز دارد. انگار تمامی کلمات مثل شعری سپید یا نه حتی شعری موزون در کنار هم قرار گرفته اند. تمامی جملات با دقت خاصی کنار هم چیده شده اند. نمی شود جملات را پیش و پس کرد و در روایت ها نظم و ترتیب خاصی دیده می شود: «دریا بغل کردم. گفتم: برویم تهران، هوا آلوده است. نیامد. از لا به لای دست هایم بیرون زد و برگشت سر جای اولش. دریا خسیس است. برای همین بزرگ شده. خودش را قطره قطره جمع کرده تا رسیده به این جا... (زندگی در دهان نهنگ، ص 69)». کتاب آخر فاضل ترکمن، کتاب مدرن و به‌روزی است. راوی کتاب عاشق تهران است. عاشق کافه نشینی و کتاب و سینما و در این بین بازتاب شفافی از زندگی امروز را به نمایش می گذارد.* تیتر نام یکی از روایت های کتاب است.