counter create hit

مطالب مرتبط:

جمعیت ایران در اوج وضعیت مطلوب

از آغاز دهه ۷۰ و کاهش شمار کودکان در اثر کاهش سطح باروری، سهم گروه سنی زیر ۲۰ سال به سرعت رو به کاهش گذاشته و در غیاب افزایش سهم جمعیت ۶۵ سال و بالاتر، نسبت بار تکفل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در این زمان جمعیت به سمت دوره و شرایط جدیدی به نام پنجر ...

آنچه داوطلبان کنکور دکتری باید بدانند

خبرگزاری فارس: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کد رشته امتحانی صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.کارت ورود به جلسه آزمون د ...

ماجرایی عجیب در پلدختر؛اداره ای با دو مدیر! +تصاویر

ماجرایی‌عجیب در پلدختر؛اداره‌ای با دو مدیر! +تصاویر

۲۰ هزار دکتر بیکار داریم

روزنامه آرمان: بیکاری ابرچالش اقتصاد ایران است، چرا که علاوه بر نرخ بالای بیکاری در ایران، بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه و جوانان بیداد می‌کند و تقریبا دو برابر میانگین بیکاری است. شا ...

وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نیافته

وزیر بهداشت: قیمت دارو افزایش نیافته

لحظه سال تحویل ۹۷ چه روز و چه ساعتی است؟

لحظه سال تحویل ۹۷ چه روز و چه ساعتی است؟

پاسخ عجیب مرجع تقلید به یک طلبه

جهان نیوز - دکتر محمد لطفی زاده: در زمان مرحوم آیت الله حجّت که مرجع با اخلاصی بود طلبه ای به منزل ایشان می رود و در حالی که عده ای محضر آن مرجع باعظمت نشسته بودند، کاغذی به آقا تقدیم و صبر کرد تا متنی که نوشته بود را بخوانند.   مرحوم آقای حجّت روی ...

پیکرهای پیداشده سقوط هواپیما به پزشکی قانونی رسید

پیکرهای پیداشده سقوط هواپیما به پزشکی قانونی رسید

جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ هنوز پیدا نشده است

جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲ هنوز پیدا نشده است

برخورد با عاملان کوتاهی در بازسازی مناطق زلزله زده

خبرگزاری فارس: هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان که امشب در کرمانشاه برگزار شد از اجرای عملیات ساخت 32 مدرسه در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: تمام مدارس این مناطق قبل از فرا رسیدن سال تحصیلی ...

چرا از خلبانان چک های ۴۰۰ میلیونی گرفته می شود؟

چرا از خلبانان چک های ۴۰۰ میلیونی گرفته می شود؟

به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، در پی سقوط هواپیمای تهران یاسوج نمایندگان مجلس خواستار توضیحات از وزرا درباره علت وقوع این حادثه شدند در همین زمینه محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره سقوط هواپیمای تهران یاسوج گفت: سقوط هواپیمای مسافربری ا ...

شب های شکار موش ها/ گزارشی از تلاش های شبانه تکنسین ها شکار موش در یک منطقه تهران

کمرفلزی را از وسط می‌شکند، گلوله سیاه را جاسازی می‌کند، کمر را دوباره صاف و مادون قرمز را روشن می‌کند، لوله تفنگ را می‌گرداند سمت شکار بعدی. صدای شلیک بلند می‌شود. تق... میدان ونک، به‌تازگی، چشم‌هایش را به ساعت ١١ شب باز کرده، آخرین اتوبوس خط بی‌آر‌تی میدان را دور م ...

قتل زن مطلقه خیابانی پس از پایان یک شب عاشقانه +عکس

مرد محکوم به قصاص که از ۱۴ سال قبل به اتهام قتل زن خیابانی بازداشت شده بود با پرداخت دیه از مرگ نجات یافت. نوشته قتل زن مطلقه خیابانی پس از پایان یک شب عاشقانه +عکس اولین بار در حوادث پدیدار شد. ...

معاینه چشم جورکش توسط وزیر بهداشت در اصفهان

وزیر بهداشت امروز در حاشیه افتتاح یک بیمارستان ، چشم‌های سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان را معاینه کرد.به گزارش ایسنا، در پی سفر وزیر بهداشت به اصفهان جهت افتتاح پروژه‌های بیمارستانی و بازدید از وضعیت بهداشت و درمان این استان،  سهیلا جورکش برای د ...

مالکیت خصوصی از اتوبوس به رانندگان در واگذاری است/به دلیل خستگی هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری

مالکیت اتوبوس های خصوصی به رانندگان در حال واگذاری است/به دلیل فرسودگی هزینه نگهداری سنگین است

پس از برگزاری تجارت در صبح یک گروه از رانندگان بخش خصوصی واحد پلیس اتوبوسرانی تهران و حومه در مقابل ساختمان وزارت کشور معاون عملیات این شرکت در مورد خواسته های راهپیمایان ، نظرات است. بهروز نوروزی (معاون عملیات شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه) در گفت و گو با خبرنگار خصوص تجمع صبح یک گروه از رانندگان شرکت در مقابل ساختمان وزارت کشور گفت: به دنبال تاسیس جامعه صنفی ، مسئولان مربوطه در واحد پلیس واقعی شرح محل وزارت کشور است. گفت: یکی از خواسته های تظاهر کنندگان سند انتقال مالکیت از اتوبوس است. حقیقت این است که در سال ۸۵ با اجرای سیاست خصوصی سازی در شرکت واحد ، ۱۶ شرکت خصوصی و با کسب مجوز از شورای شهر و شورای وزیران واجد شرایط به اجرا در ناوگان اتوبوس شهری. وی ادامه داد: همان زمان, این شرکت ها مجوز خود را از کارفرما. مشروط در قاب زمان ۱۰. بخشی از اموال تحت اختیار رانندگان نقل مکان کرد. مسئول همکاری-وحدت افزود: بر این اساس شرکت های بخش خصوصی, ۲, ۵, دانگ مالکیت هر یک دستگاه اتوبوس به رانندگان طرف قرارداد واگذار کرده است. ارجاع سال ۸۵ در ابتدا قرار بود به پایان می رسد در یک دوره ۱۰ ساله است. او ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر چند وقتی می شود که شرکت های خصوصی طبق قراردادهای موجود، انتقال سند مالکیت به رانندگان را آغاز کرده اند اما مسئله اینجاست که برخی رانندگان خواستار انتقال مالکیت تمامی شش دانگ سند اتوبوس هستند و برای همین نسبت به وضع موجود اعتراض دارند. وی همچنین درخصوص اعتراض تجمع کنندگان امروز به پرداخت توام با تاخیر درآمد بلیت های اعتباری گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طبق قرارداد تمامی تراکنش های مربوط به بلیت های اعتباری را به صورت روزانه به حساب بانکی شرکت های خصوصی واریز می کند و این شرکت ها پس از کسر هزینه های مربوط به خدمات تعمیرگاهی و تسهیلات پرداخت شده، هر پانزده روز یکبار مبالغی را به صورت علی الحساب به رانندگان پرداخت می کنند. برای همین در شرایط موجود مقدور نیست که این مبالغ به صورت روزانه به حساب رانندگان واریز شود. معاون بهره برداری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین درباره ادعای دیگر تجمع کنندگان مبنی بر بالا بودن هزینه های نگهداری بخش خصوصی اتوبوس های شرکت واحد گفت: از این بابت حرف رانندگان درست است، بیشتر این اتوبوس ها در ظرف مدت ۱۰ سال گذشته به مرز استهلاک رسیده اند، برای همین اکنون هزینه های نگهداری آنها به شدت سنگین شده است. نوروزی با یادآوری اینکه سال ۸۹ آخرین باری بود که دولت به صورت یارانه ای برای به روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی تهران اقدام کرد، افزود: تا این لحظه دولت تسهیلاتی برای به روزرسانی ناوگان موجود انجام نداده است. البته قرار است از سال آینده دولت بار دیگر برای به روزرسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اقدام کند و برای خرید هر اتوبوس جدید تا سقف ۵۰ درصد یارانه درنظر بگیرد. وی افزود: امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد تا بلکه از فشار مالی که اکنون متوجه رانندگان بخش خصوصی است، کاسته شود. این مقام مسئول شرکت واحد همچنین درخصوص انتقاد معترضان از کسورات جریمه گفت: در حال حاضر در سامانه های حمل و نقل شرکت واحد، برنامه زمان بندی دقیقی برای تردد اتوبوس ها وجود دارد. برای همین اکنون حتی مسافران می توانند از طریق ارسال پیامک از زمان دقیق آمدن اتوبوس مطلع شوند. وی با تاکید بر اینکه تمامی این اقدامات به منظور رفاه حال شهروندان و با الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه خدمات حمل و نقل شهری صورت گرفته است، ادامه داد: مدیریت مجموعه برای آنکه رانندگان را ملزم به تبعیت از برنامه زمانبندی نماید، بابت تاخیر، تخطی از سرعت مجاز و توقف های نابجا مبالغی را به عنوان جریمه درنظر گرفته است، البته مبالغ این جرائم سنگین نیست اما هدف از اعمال آن صرفا ملزم کردن رانندگان به پیروی از استاندارهای حرفه ای است. نوروزی همچنین درخصوص مشکلات بیمه ای تجمع کنندگان گفت: رانندگان بخش خصوصی مالک بخشی از وسیله حمل و نقل محسوب و در نتیجه کارگر تلقی نمی شوند، برای همین بیمه تامین اجتماعی این کارگران به صورت اختیاری پرداخت می شود. وی ادامه داد: ممکن است بابت اختیاری شدن بیمه تامین اجتماعی رانندگان بخش خصوصی، شرایط شغلی این افراد دچار تغییراتی شده باشد اما واقعیت این است که این رانندگان مشمول مقررات مربوط به بیمه تامین اجتماعی کارکنان حمل و نقل هستند و برای همین تنها بخشی از حق بیمه را پرداخته و مسئولیت پرداخت مابقی برعهده دولت است. البته در ماه های گذشته بدحسابی های دولت؛ مشکلاتی را برای این رانندگان ایجاد کرده بود خوشبختانه اکنون مدتی است این مشکل مرتفع شده است