counter create hit

مطالب مرتبط:
اکران فیلم های ایرانی در شهر اتمی روسیه

اکران فیلم های ایرانی در شهر اتمی روسیه

به گزارش جهان نیوز، سیزدهمین جشنواره بین المللی سینمای ارتدوکس «میتینگ» امسال از ۱۱ تا ۱۶ فوریه در شهر ابنینسک روسیه در حال برگزاری است و در این جشنواره که به موضوعات کودکان، خانواده و مفاهیم دینی می پردازد ۵ فیلم ایرانی حضور دارند و با استقبال خوبی مواجه شده ا ...

توضیحات یکی از داوران جشنواره فیلم فجر: از آبروی خودمان می گذریم اما از آبروی سینما نه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرشته طائرپور در واکنش به برخی حاشیه‌‌های سی‌و‌ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در برنامه «شب‌های شفاهی» گفت: «تصور می‌کنم، آن‌هایی که شغل‌شان بهانه‌جویی است، اگر شما روی آنتن زنده تلویزیون هم مباحث و جلسات داوری را منعکس کنید، باز صحبت‌ها و شائبه‌ها و ...

رئیس سازمان سینمایی: شهادت می دهم داوران همه فیلم ها را دیده اند

به گزارش ایسکانیوز بر اساس گزارش رسیده، رئیس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهاراتش درباره‌ی داوری فیلم فجر گفت: در دیداری که با آقای صدرعاملی (داور فیلم فجر) داشتیم او بارها تکرار کرد که منظورش اشتباه برداشت شده است. مگر می‌شود انیمیشن‌ها و مستندها را نبینیم و داوری ...

معرفی هیات داوران  چهارمین دوره جایزه فرشته

معرفی هیات داوران چهارمین دوره جایزه فرشته

اعضای هیات داوران چهارمین دوره جایزه فرشته در بخش عکس معرفی شدند. ...

محمد توکلی هنرمند خوش قریحه و توانمند گرافیک کشور، به دیدار حق رفت

محمد توکلی هنرمند خوش قریحه و توانمند گرافیک کشور، به دیدار حق رفت

محمد عزیز ما، از ذوق و قریحه ی هنری بالا و والایی برخوردار بود و بی گمان یکی از چهره های ممتاز هنر گرافیک معاصر ایران به شمار می آمد و آثار هنری ارزشمند و نابی از خود به یادگار گذاشته است. محمد توکلی نزدیک به بیست سال فعالیت پیوسته ی هنری داشت و با ...

از نتیجه داوری راضی بودم / شهادت می دهم داوران همه فیلم ها را دیده اند

ساعت: 11:22 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314291 رئیس سازمان سینمایی در برنامه «سینما دو» مطرح ک ...

رونمایی از پوستر بخش سینمای سعادت جشنواره جهانی فیلم فجر

رونمایی از پوستر بخش سینمای سعادت جشنواره جهانی فیلم فجر

پوستر بخش مسابقه سینمای سعادت سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فج ...

آیت الله شاه آبادی در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله شاه‌آبادی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان تهران بستری شد. گفته می‌شود حال عمومی وی مساعد نیست. /6262   ...

از تهمینه میلانی تا محمود دولت آبادی در افتتاحیه نمایشگاه نیکی کریمی/ عکس

از تهمینه میلانی تا محمود دولت آبادی در افتتاحیه نمایشگاه نیکی کریمی/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادي عکس‌های كريمي، با عنوان «گُل مردگي» روز جمعه 27 بهمن با حضور هنرمندان، سینماگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر در باغ نگارستان تهران برگزار شد. تهمینه میلانی، محمود دولت آبادي، كامبوزيا پرتوي ...

واکنش باران کوثری به توقف اکران «عصبانی نیستم»: مردم به چند قیم نیاز دارند؟/ عکس

واکنش باران کوثری به توقف اکران «عصبانی نیستم»: مردم به چند قیم نیاز دارند؟/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، باران کوثری یادداشتی را در پی توقف مجدد اکران فیلم «عصبانی نیستم» در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.متن یادداشت این بازیگر به شرح زیر است: «عصبانی نیستم در آن سال‌ها ساخته شد، مشخصاً همان سال‌ها ... مسئله چیست ...

دنیل کریگ ماشین جیمز باند را به نفع دانش آموزان بی پول می فروشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازیگر نقش جیمز باند اتومبیل باند خودش را برای فروش در حراجی ارایه می‌کند. به گزارش رویترز، جیمز باند قصد دارد استون مارتین خودش را در کریستیز زیر چکش حراج ببرد. دنیل ...

"لاتاری"در فهرست اکران نوروزی قرار می‌گیرد؟

به گزارش جهان نیوز، فیلم سینمایی «لاتاری» تازه ترین ساخته محمد حسین مهدویان و به تهیه کنندگی سید محمود رضوی پروانه نمایش دریافت کرد. این  در گونه فیلم های اجتماعی است و سازندگان آن در تلاش هستند که «لاتاری» را در نوروز 97 اکران کنند.   گفتنی اس ...

داستان نویس نمی تواند جعلِ حقایق کند

داستان نویس نمی تواند جعلِ حقایق کند

به گزارش جهان نیوز، علی موذنی را باید از زمره نویسنده هایی دانست که نوشتن برایش امری جدی نیست و داستان نمی نویسد که نویسنده محسوب شود، بلکه داستان نوشتن و به طور کلی نویسندگی برایش مسئله ای جدی محسوب می شود به همین خاطر پیوسته شاهد انتشار آثار مختلف این نویسنده هس ...

جوادی: جلیسه تصمیم خود را برای جدایی گرفته بود/حسین پور از نیکنامان معاونت فرهنگی است

جوادی: جلیسه تصمیم خود را برای جدایی گرفته بود/حسین پور از نیکنامان معاونت فرهنگی است

در مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست موسسه خانه کتاب: ...

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

رقابت نزدیک «فروشنده» و «او» برای جایزه بفتا

خبرگزاری ایسنا: مراسم اعطای جوایز سینمایی بفتا در حالی امشب برگزار می‌شود که دو فیلم «فروشنده» و «او» بالاترین شانس را برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی دارند. فیلم «او» ساخته «پل ورهوفن» به نمایندگی از سینمای فرانسه سال گذشته و در جوایز اسکار نیز از ...

پیگیری حفاری در محدوده تخت جمشید

پیگیری حفاری در محدوده تخت جمشید

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش ... . استان‌ فارس یکی از استان‌های غنی از نظر جاذبه‌های گردشگری است. این استان مملو از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است که برخی از آنها هنوز از نظر دور مانده‌اند. در روزهای اخیر خبر ساخت‌و‌ساز در حریم‌ قانونی تخت جمش ...

خبرهای غیر رسمی از پیدا شدن لاشه هواپیما/ اعزام پهپاد به محل حادثه

احتمال سقوط هواپیمای یاسوج در نقطه‌ای دیگر غیر از پادنا نماینده مردم سمیرم به تشریح آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای ATR پرداخت و از احتمال سقوط آن در نقطه ای غیر از پادنا در سمیرم خبر داد.اصغر سلیمی با اشاره به شرایط بد جوی گفت: مت ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

اخبار; روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمی کیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش خبری در شهر فینیکس می ایستد و به بالاترین حد ممکن است. این گفت و گو از این کلمات چیزی است که تعیین کننده خط نقاشی که کمتر کسی دیگری ناراحتی خود را به او داد این در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه خاموشی ترین از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "وابسته" را به عنوان او صحبت کرد یک زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل گرفت؟ آیا کسی نمی دانست فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا همچون 2 اثر پیشین او محصول کدام موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می داند؟ آیا این نخستین بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم بندی های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان ساز کرده است. حاتمی کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می کشاند و هشداری به آینده پیش رو می دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه ای» تا مساله ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می کند و با کوباندن «ارزش ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده آل های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می کنند. آنها نقد می کنند، هشدار می دهند، حتی گروگان (شاهد) می گیرند اما هیچ تیشه ای به ریشه گذشته نمی زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده» ای را تصویر می کنند که در آن ارزش های به جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ تر می شود، نسبت محافظی که به اختیار می خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش زمینه ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب هایش بپردازیم. حاتمی کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می پرداخته و حالا می گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می کند و این دقیقا همان تناقض پرسش برانگیزی است که حاتمی کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می کند و حتی گزنده ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می کند، آنها نقد می کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش ها بی اعتبار شوند اما حاتمی کیا نقد می کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش ها بی اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش ها می زنند، «حکومتی» بودن نشانه ای از تقید به ارزش هاست، پس حتی در دولتی ترین فیلم های شان سعی را بر آن می گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می خواهند ارزش ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی کند، چرا که آنان نقد می کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش ها به سخنان ابراهیم حاتمی کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی کیا می تواند تقسیم بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف تر و روشن تر از گذشته کند، آنها که نقد می کنند تا ارزش های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم بندی سینمایی را می توان به غالب تقسیم بندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می کنند خود را با انتقادات شان اعتبار ببخشند و آنچه می تواند ممیزه ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.