counter create hit

مطالب مرتبط:
حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر / جو غیرهنری و واکنشهای عجیب در طول مراسم / صندلی هایی که معلوم نبود از طرف چه افرادی اشغال شده

حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر / جو غیرهنری و واکنشهای عجیب در طول مراسم / صندلی هایی که معلوم نبود از طرف چه افرادی اشغال شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جشنواره سی و ششم فیلم فجر با اعتراض، ازدحام و شادی و ناراحتی برخی نامزدهای جایزه گرفته و نگرفته به پایان رسید. به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی ...

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دو نویسنده مطرح آمریکایی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به آزار جنسی متهم شدند. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «جیمز دشنر» نویسنده رمان «دونده مارپیچ» و «جی آشر» نویسنده کتاب «۱۳ دلیل برای ا ...

ما در آخرتیم و آخرت محیط بر ماست

ما در آخرتیم و آخرت محیط بر ماست

ما الان که در رحم دنیا قرار داریم، آخرت ما را احاطه کرده است. آخرت یک چیز اعتباری نیست؛ بلکه یک عالم حقیقی است. عالمی با شرایط زیستی بسیار خاص که محیط بر دنیاست. همانطور که پیامبر گرامی فرمود:« إِنَّ مَعَ الدُّنیا آخِرَۀٌ وَ ...

از عصبانیت محمود احمدی نژاد تا نقطه زنی جعبه سیاه هواپیمای ATR۷۲/ پربازدیدهای سوم اسفند

در سرویس سیاست، محمود احمدی‌نژاد عصبانی شده است نظر بسیاری از کاربران را جلب کرد. واکنش حامی همیشگی احمدی نزاد به رفتار اخیر او هم خوانندگان زیادی پیدا کرد. انتقاد تند محمدعلی رامین از نامه احمدی‌نژاد به رهبری مورد توجه کاربران قرار گرفت. در سرویس ...

فیلم | درگیری لیلا حاتمی و حسن معجونی در فیلم «خوک»

  Video/Audio Link     به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه ترین صحنه از فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی با بازی لیلا حاتمی و حسن معجونی منتشر شد.  این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره برلین حضو ...

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی؛ سالار عقیلی با «راز خیام» در صدر

پرفروش ترین آلبوم های موسیقی؛ سالار عقیلی با «راز خیام» در صدر

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم موسیقی «دریا کجاست؟» اثر گروه چارتار جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته را به خود اختصاص داد. این آلبوم ده قطعه با نام های « آغوش » ، « دور » ، «هجرت » ، «دریا کج ...

عکس/ گریم متفاوت پرویز پرستویی

رونمایی از گریم متفاوت پرویز پرستویی و بازگشت او پس از گذشت یک دهه به فضای کمدی با فیلم «لس آنجلس-تهران» ساخته تینا پاکروان. این فیلم سینمایی یکی از گزینه های اصلی اکران نوروز است ...

شرح و تفسير حکمت 304 نهج البلاغه

شرح و تفسير حکمت 304 نهج البلاغه

به گزارش جهان نیوز، نهج البلاغه با مرور قرن ها نه تنها تازگی و جذابیت خویش را حفظ کرده که فزون تر ساخته است و این اعجاز نیست مگر به سبب ویژگی هایی که در شکل و محتوا است. این امتیاز را جز در مورد قرآن نمی توان یافت که در کلام امام علی(ع) درباره قرآن آمده است: « ظاهر ...

حدیث/ عیب جویی در کلام امام جعفر صادق(ع)

حدیث/ عیب جویی در کلام امام جعفر صادق(ع)

به گزارش جهان نیوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش های تاریخی است. امام صادق (ع) می فرمایند: مَن اَحصى عَلى اَخيهِ المُؤمِنِ عَيبا لِيَعيبَهُ ...

راضیه برومند هم بازیگر «خانواده دکتر ماهان» شد +عکس

راضیه برومند هم بازیگر «خانواده دکتر ماهان» شد +عکس

حدیث پیامبر اعظم(ص) درباره برکات تلاوت قرآن

حدیث پیامبر اعظم(ص) درباره برکات تلاوت قرآن

به گزارش جهان نیوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش های تاریخی است. پیامبر اعظم(ص) می فرمایند: مَا اجتَمَعَ قَومٌ فى بَيتٍ مِن بُيوتِ اللّه‏ِ ...

تلویزیون ضعف خودرا گردن فضای مجازی می اندازد

تلویزیون ضعف خودرا گردن فضای مجازی می اندازد

به گزارش جهان نیوز، کامیار اسماعیلی مجری برنامه «نیمرخ» درباره وضعیت برنامه های تلویزیونی و کم شدن استقبال مردم گفت: وقتی مجموعه ای دچار ناکارآمدی می شود اول باید به دنبال مدیران آن مجموعه رفت و دید آنها چه سیاست هایی داشته اند که به این نتیجه منجر شده است. وی ادامه ...

ادعای یک بازیگر سینما: علی دایی پیش از بازی با سپیدرود مرا کتک زد/ کار به کلانتری و شکایت کشیده شد +سند

ادعای یک بازیگر سینما: علی دایی پیش از بازی با سپیدرود مرا کتک زد/ کار به کلانتری و شکایت کشیده شد +سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : طبق گفته یک بازیگر تلویزیون و سینما ظهر امروز (جمعه) قبل از بازی سپیدرود - سایپا، اتفاق عجیبی در هتل محل اقامت شاگردان علی دایی رخ داده است! در حالی که تیم فوتبال سایپا ا ...

عموی  فیتیله ای  با «خوش و بش» به  تلویزیون  می آید

عموی فیتیله ای با «خوش و بش» به تلویزیون می آید

به گزارش جهان نیوز، محمد مسلمی بازیگر و کارگردان تلویزیون درباره فعالیت های خود گفت: برنامه "خوش و بش" در ۵۲ قسمت ۶۰ دقیقه ای برای گروه خانواده شبکه دو سیما است که از ۱۰ اسفندماه ضبط آن را شروع می کنیم. وی در همین راستا افزود: بازیگران این مجموعه محمد مسلمی، ن ...

ادامه فیلمبرداری قانون مورفی

فیلمبرداری فیلم سینمایی “قانون مورفی” به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی محمد شایسته که از اوایل بهمن ماه آغاز شده بود، این روزها در استان گیلان ادامه دارد.  به گزارش ایلنا، فیل ...

هومن سیدی به فیلم نرگس آبیار پیوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هومن سیدی اولین بازیگر فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار شد. به گزارش روابط عمومی «شبی که ماه کامل شد»، این فیلم سینمایی روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است ...

محافل شعر فجر  به انتها رسید

محافل شعر فجر به انتها رسید

عصر شنبه ۵ اسفند، تالار هتل شهریار تبریز میزبان شاعران و ادب‌د ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

به گزارش چیزی. یک روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمیکیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش اخبار سرگئی توجیه و به بالاترین حد ممکن است. ماده چسبنده و لزج است که کلمات خود را بسیار مهم برای کمتر کسی به خود زحمت داد او در این, در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه کدورت ها از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "زباله" به عنوان تعریف شده در زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل است ؟ هیچ کس نمی داند که آخرین فیلم ابراهیم حاتمیکیا مانند 2 اثر نمی خانه سابق موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی‌کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع‌مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می‌داند؟ آیا این نخستین‌بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی‌کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم‌بندی‌های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی‌کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان‌ساز کرده است. بیشتر بخوانید: آقا ابراهیم! مرحبا به شرفت فیلم/ تعریف افخمی از فیلم به وقت شام و لاتاری حاتمی‌کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به‌جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه‌گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته‌اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان‌هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش‌هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می‌کشاند و هشداری به آینده پیش رو می‌دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش‌های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می‌گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه‌های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه‌ای» تا مساله‌ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش‌های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به‌جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش‌های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می‌کند و با کوباندن «ارزش‌ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می‌دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده‌آل‌های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می‌کنند. آنها نقد می‌کنند، هشدار می‌دهند، حتی گروگان (شاهد) می‌گیرند اما هیچ تیشه‌ای به ریشه گذشته نمی‌زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده»‌ای را تصویر می‌کنند که در آن ارزش‌های به‌جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود، نسبت محافظی که به اختیار می‌خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می‌خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش‌زمینه‌ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی‌کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب‌هایش بپردازیم. حاتمی‌کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می‌گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی‌ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می‌پرداخته و حالا می‌گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می‌کند و این دقیقا همان تناقض پرسش‌برانگیزی است که حاتمی‌کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می‌کند و حتی گزنده‌ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می‌کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه‌ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می‌دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می‌گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می‌کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی‌کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می‌کند، آنها نقد می‌کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش‌ها بی‌اعتبار شوند اما حاتمی‌کیا نقد می‌کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش‌ها بی‌اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش‌ها می‌زنند، «حکومتی» بودن نشانه‌ای از تقید به ارزش‌هاست، پس حتی در دولتی‌ترین فیلم‌های‌شان سعی را بر آن می‌گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می‌خواهند ارزش‌ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی‌کند، چرا که آنان نقد می‌کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش‌ها به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می‌گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی‌کیا می‌تواند تقسیم‌بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف‌تر و روشن‌تر از گذشته کند، آنها که نقد می‌کنند تا ارزش‌های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می‌کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم‌بندی سینمایی را می‌توان به غالب تقسیم‌بندی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می‌کنند خود را با انتقادات‌شان اعتبار ببخشند و آنچه می‌تواند ممیزه‌ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.