counter create hit

مطالب مرتبط:

عطسه کردن نوزاد، نشانه سرماخوردگیه؟

دخترم دوماه و نیمشه ، به خاطر ریفلاکسش، دکتر گفته باید قبل هر وعده شیر دادن داخل بینیش قطره سدیم کلرید بریزم.

روانشناسی کودکان دروغگو، یافته های جالب محققان

از این به بعد دروغ گفتن بچه ها نباید شما را نگران کند. محققان فهمیده اند بچه هایی که از سن خیلی پا یین دروغ گفتن را شروع میکنند، بچه های باهوش تری هستند و در آینده موفقتر خواهند شد. ...

ترس بچه ها از آمپول، چه راهکاری دارد؟

کودک به والدین خود اعتماد دارد و وقتی توسط آن ها با آمپول یا واکسن تهدید می شود، ناخودآگاه ترس از این کار نیز در وجودش شکل می گیرد.

لووتیروکسین برای نوزاد، ضروری است؟

نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود. ...

خستگی شدید در بارداری، ناشی از چیست؟

بسیاری از خانم ها در سه ماهه اول، زمانی که بدن آن ها دارد کم کم به باردار بودن عادت می کند، بیش ترین میزان خستگی را تجربه می کنند.

درمان عفونت ادراری در مردان، علائم و نشانه ها کدامند؟

عفونت ادراری در هر دو جنس مرد و زن ممکن است اتفاق بیفتد.

علت بی تفاوتی شوهر، روانشناسی رابطه

شوهرم به خواسته های من اهمیت نمی دهد، علتش چیه؟

عوارض رابطه از پشت، جدی بگیرید

عوارض انجام رابطه از مقعد بعد از عمل هیسترکتومی.

رابطه زناشویی مطلوب، بفرمایید غذا!

داشتن میل جنسی طبیعی و نرمال سرزندگی عاطفی و بدنی را افزایش داده و می تواند صمیمت بین زوجین را مستحکم تر کند.

عوارض متفورمین و لکه بینی، ادامه بدم؟

برای تنظیم پریود شبی 2 عدد متفورمین تجویز کردن، لک بینی دارم ادامه بدم یا نه؟

درمان فیبروآدنوم با دارو، نکات مهم

فیبروآدنوم پستان دارم آیا افزایش یا کاهش استروژن در روند بیماری تأثیری دارد یا نه؟

بالا رفتن سن ازدواج، بررسی علل

چند سالی است که با تغییرات اجتماعی جامعه شاهد پدیده ای به نام افزایش سن ازدواج دختران و تجرد قطعی در بین این گروه هستیم.

قرص ضد بارداری زنان، عوارض دارد؟

کی از عوارض مصرف داروهای پیشگیری از بارداری ایجاد لخته های خونی یا ترومبوز در عروق است

تکرر ادرار در بارداری، ماههای آخر

ماه آخر بارداری هستم و حدود یک ماهه که ادرارم می گیره، آیا خطرناکه؟

درمان بی خوابی در بارداری، یک معجون عالی

قبل از خواب، مخلوط آب گرم با آب لیموی تازه بنوشید.

علل و نشانه های پارگی کیسه آب جنین در بارداری

پارگی زودرس کیسه آب زمانی رخ می دهد که کیسه غشای حامل جنین و مایع آمنیوتیک قبل از زایمان پاره شود. در اغلب موارد پارگی کیسه آب باعث شروع فرآیند زایمان شده و مداخله بیشتری لازم نیست. (در برخی موارد، انقباضات و دردهای زایمانی خود به خود آغاز نمی شود و القای ...

اندازه سایز فولیکول، چقدر است؟

این ماه آی یو آی انجام دادم. سونوگرافی دادم سونوگرافیست نفهمید فولیکول غالب است یا کیست.

سقط جنین مشکل دار، دیه دارد؟

در هفته ی 13بارداری متوجه شدم فرزندم در هفته ی 9 مرده ولی سقط نشده

درمان خونریزی با کورتاژ، حوالی سن یائسگی

سه ماهه که خونریزی دارم. ضخامت آندومتر 12mm و اکوی غیر یکنواخت و نامنظم گزارش شده.

ارتباط مادر با جنین، چه زمان؟

باید این را قبول داشته باشیم که پدران هم پرورش دهندگانی حساس و عاطفی هستند؛ حتی قبل از تولد فرزند. وظیفه پدری و پدربودن از قبل از تولد شروع می شود.

مواد و روش ها از پدر و مادر برای دریافت پاسخ به سوالات سوء استفاده جنسی از کودکان

روش های والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان

مواد و روش ها از پدر و مادر برای دریافت پاسخ به سوالات سوء استفاده جنسی از کودکان - به عنوان موقعیت کودکگروه ادراک کودک صفحه اصلی مگ: اگر پدر بود پاسخ می گوید: آنها نمی دانند که چه خواهد بود ؟ مواد و روش ها از پدر و مادر برای دریافت پاسخ به سوالات در سوء استفاده جنسی از کودکان صفحه اصلی مگ: مواد و روش ها از پدر و مادر برای دریافت پاسخ به سوالات در سوء استفاده جنسی از کودکان نه تنها در مورد مسائل مربوط در محل ، ممکن است در این منطقه بار دیگر این سوال را از این پدر و مادر را به خوبی می دانم. آنها می توانند مبارزه هنگامی که آنها را بیان می کنیم که آنها می دانند که گرد هم می آیند برای یادگیری علم, بنابراین اجازه دهید بروید و جواب فضا برای آموزش یا راهنمای یا به یک مشاور یا معلم; در این صورت هنگامی که انعطاف پذیر آنها یک کودک به یاد داشته باشید که اگر یکی. پیگیری اطلاعات به اشتباه منابع نادرست خود. یکی از پررنگ دیگر توانا است که والدین در پاسخ به این سوال من نمی دانم و یا آنها را. این را نگه دارید و سپس از طریق کنترل از توسعه است. بازگشت سوال از طرف دیگر که به عنوان مثال گفته شده است که شما در این مورد چه فکر وجود دارد ؟ که همچنین مقدار اطلاعات با درک آن است که جزئیات جایی که من کردم و در آن زمان او می تواند پاسخ دهد که نشان از یک نیاز و متناسب با سن خود را. اما یک عبارت ساده است. آنچه آنها را توصیه. آن است که در این موارد شما نباید دروغ گفت و یا می گویند سرکوب. والدین مى توانند تا حدى که مى دانند، پاسخگو باشند و بقیه اطلاعات را به زمان دیگر موکول کنند. به گزارش میهن مگ: روشـــهاى ترساندن از رفتارهاى جنســـى و یا برخوردهاى سرکوبگـــرانه یا حتى سهل گیـــرانه چه عواقبى مى تواند در پـــى داشته باشد؟ عواقب بسیار مضرى در پى دارد. وقتى کودک نیاز به گرفتن پاسخ خود را احساس کند و به نوعى با سرکوب مواجه شد. او که دست نمى کشد، وقتى کنجکاوى او ارضا نشد، به دنبال راههاى دیگر مى رود یا از همسالان خود مى پرسد و یا در شبکه هاى اینترنتى، اطلاعاتى به دست مى آورد و حالا اینکه چه اطلاعاتى و از چه طریق و به چه میزانى، خدا مى داند و این روش تأثیرات بسیار بدى بر شخصیت کودک مى گذارد؛ چرا که ممکن است اطلاعات به دست آمده به هر طریق مناسب با نیازهاى سنى او نباشد و حتى در مواردى موجب بلوغ زودرس کودکان شود. به عبارتى هر پدر و مادرى باید بدانند که اگر جواب سؤال کودکان را سرکوب کنند و یا به تمسخر و خنده بگیرند، کودک به دنبال راه دیگرى جهت یافتن پاسخش مى رود. یا در بسیارى از خانواده ها براى بازداشتن بچه ها از آگاهى در مورد ویژگیها و رفتارهاى جنسى از روشهاى ترساندن استفاده مى کنند که اصلاً کارساز نیست. بخصوص در مورد دختران در هنگام ازدواج عواقب خود را نشان مى دهد. خیلى وقتها وقتى عدم برقرارى ارتباط درست از جانب زنان در زندگى خانوادگى پیگرى مى شود و به این نکته پى مى برند که در دوران کودکى و نوجوانى، آنها را از چیزى ترسانده اند یا سؤالى یا کنجکاوى آنها در مورد رفتار و ویژگیهاى جنسى سرکوب شده است. در واقع از کودکى یا نوجوانى، روابط و رفتارهاى جنسى را به عنوان یک تابوى بد و یک الگوى نادرست تلقى کرده اند، بنابراین روابط آنها با همسرانشان دچار اشکال مى شود. همانطور که اشاره کردم، رفتارهاى جنسیتى در تمام عمر در زندگى ما نقش دارند و اگر در سن کودکى و نوجوانى به درستى آموزش داده نشود، خود را در بزرگسالى به صورت انحرافاتى ذهنى، روانى و جسمى نشان مى دهند. چنانچه پـــــدر و مـــادرى نسبت به گفتگــــو درباره اینگـــــونه رفتارها معذب باشند، چه باید بکنند؟ این حالت در جوامع شرقى و به عبارتى سنتى مثل جامعه ما وجود دارد. مسائل جنسى با یک نوع منفى بودن، یک نوع بد بودن و زشتى یا حداقل صحبت در مورد آن، با یک نوع ممانعت درونى همراه است. بنابراین یک امر فرهنگى ـ اجتماعى است. ولى نباید چنین باشد و اگر والدینى چنین احساسى دارند، باید بدانند میان خصوصى بودن مسائل جنسى و ممنوعیت درباره گفت و گو در مورد آن، تفاوت وجود دارد. به عبارتى ما نباید هیچ ممنوعیتى چه از نظر اطلاعى که خودمان مى خواهیم به فرزندان بدهیم و چه از نظر سؤالاتى که بچه ها در این زمینه دارند، داشته باشیم. حتى اگر مسائلى هم پیشرس است و مورد کنجکاوى بچه ها قرار مى گیرد، نباید معذب بود و از پاسخ دادن اجتناب کرد و احساسات خود را مخفى نمود، بلکه والدین مى توانند در قدم اول اطلاعاتى ساده و کوتاه، متناسب با سن کودک به او بدهند و اطلاعات دیگر را به زمان دیگر وعده دهند، ولى بچه ها نباید از اینکه در مورد مسائل جنسى مى خواهند اطلاعات کسب کنند، احساس ناراحتى کنند و یا حس کنند که پدر یا مادرشان از پاسخگویى معذب مى شوند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که مسائل جنسى یک مسائل خصوصى است. بنابراین به نوعى، باید به بچه ها بخصوص بزرگتر که مى شوند، آموزش داده شود که از نظر نوع سؤال و مکان سؤال باید رعایت کرده و هر سؤالى را در هر جایى از والدینشان نپرسند. در جامعه ما که تا حدى سنتى است و حد و حدودهایى براى این مسائل وجود دارد، نباید این طور برداشت شود که پدر و مادرها نیز در پاسخگویى به فرزندانشان در مورد مسائل جنسى معذب هستند. باید تمرین کرد و در عین حال هم از خصوصیات مراحل رشد آگاه شد. اگر هر پدر و مادرى خود را به انواع توانمندیها، چه از نظر محتوى سؤالات و چه از جهت مهارت در هدایت پاسخ مجهز کند و بپذیرد که آگاهى فرزندان از ویژگیها، رفتارها و مسائل جنسى لازم و ضرورى است، دیگر معذب نخواهد بود. آمـــــوزش امور جنســــى شامل چه بخشهایى است؟ اکثر خانواده ها بر این باورند که آموزش امور جنسى تنها در این خلاصه مى شود که به کودکان آموزش دهند که کودک چگونه متولد مى شود، اما شاید این ساده ترین بخش آموزش است. البته که در هر سنى این امور و بخشها مى تواند متفاوت باشد. مثلاً در دوران کودکى، بچه ها جدا از اینکه اول هویت خودشان را مى خواهند بدانند، در مورد تفاوتهاى جنسى و آشنایى با بهداشت اندامهاى جنسى نیز کنجکاوند. به تدریج در سن بلوغ به دنبال بیشترین اطلاعات هستند. آموزش در مورد ساختار جسمى زن و مرد، حالتهاى عاطفى دوران بلوغ، بیماریهایى که مربوط به مسائل جنسى است، وظایفى که مربوط به جنسیتشان است، به عبارتى نقشها و تفاوتهاى مربوط به امور جنسى، خویشتندارى در امور جنسى، چگونگى برقرار کردن رابطه با دیگران و زیان جسمى و روانى است. یکى دیگر از مسائل دوران بلوغ که بچه ها باید بدانند، روابط صحیح و درست بین دو جنس است. چون تا دوران کودکى، روابط معمولى است، روابط بین دختر و پسر از نظر جنسیتى، خیلى برایشان تفاوتى ندارد. ولى در دوران بلوغ، تمایل به برقرارى ارتباط خیلى بیشتر است و از آنجا که این ارتباط طبیعى و ضرورى است، باید قبل از آن، یا در هنگام بلوغ، رفتارهاى جنسیتى درست و مناسب را بیاموزند. مثلاً مى توان در این سنین، از طریق فعالیتهاى گروهى و همکارى با هم، که کاملاً هدایت شده باشد، نوع ارتباط سالم با یکدیگر را آموزش ببینند. شما به اهمیت سن بلــــوغ اشاره کردید، بهتــــرین شـــروع مکالمه براى آشنا کردن بچه ها با مسائل جنسیتى در این سن، چه مى تواند باشد؟ در سن بلوغ، فرض بر این است که بچه ها، آن اطلاعات اولیه سن بلوغ را داشته باشند در واقع آنچه مهم است در ابتدا در این سنین، با تغییرات بلوغ آشنا شوند و همین صحبت از تغییرات بلوغ مى تواند شروع مکالمه و به تدریج محور صحبت باشند. اینکه گفته شود که یک فرد در حین بلوغ، یک سرى تغییراتى از نظر جسمى، روانى و عاطفى کرده و خلق و خوى او تغییر مى کند. به عقیده من، حتى بهتر است شروع صحبت از این رفتارها باشد تا رفتارهاى جنسیتى. چرا که اگر نوجوانى در آستانه بلوغ به خوبى این مرحله از رشدش را درک کند و به درستى این مسیر را طى کند تا به دوره جوانى برسد، یقیناً بهتر مى تواند خیلى از مسائل، ویژگى ها و رفتارهاى جنسیتى بعدى را درک کند و با آنها آشنا شوند. ولى آنچه در این قضیه مهم است، تدریجى گفتن آن است. والدین باید آگاه باشند که نباید هیچ اطلاعاتى از جمله اطلاعات دوران بلوغ را یکدفعه به فرزند خود بگویند. بلکه به تدریج به مرور زمان و در وقت مناسب باید این اطلاعات ارائه شود. حتى در این سنین نیز مى توان از کتابهاى مناسب استفاده کرد. بدین صورت که ابتدا مقدمه اى در مورد کتاب و موضوع آن گفته شده و توضیحاتى ساده و کوتاه داده شود. سپس کتاب را به او بدهند و سپس فرزند خود را از پاسخگویى به هر سؤالى که هنگام مطالعه کتاب برایش پیش مى آید مطمئن کنند. آیا خانــــواده تنها از طــــریق گفتگو، طرح سؤال و یا پاسخ به پــــرسش مى تواند در آموزش رفتارهاى جنسیتـــى نقش بازى کند؟ خیر، تنها نقش خانواده را نمى توان محدود به همین زمینه ها دانست. خانواده به دو صورت نقش بازى مى کند. یکى به صورت مستقیم. یعنى همین زمینه ها که شما ذکر کردید مثل طرح پرسش یا پاسخ به سؤالات فرزندان و دیگرى به صورت غیرمستقیم، و آن الگوهایى است که ارائه مى دهد. مثلاً احترامى که پدر و مادر براى هم قائلند، یک سرى ارزشهایى را به بچه ها منتقل مى کنند که نه تنها در دوران کودکى بلکه در دوره بزرگسالى، در روابطشان با جنس مخالف تأثیرگذار است. از طرف دیگر این ارزشها در خانواده مى تواند، بینش بچه ها را نسبت به رفتارهاى جنسى و نقشهاى جنسیتى وسعت داده و تجربه هاى ارزشمندى در آینده کسب کنند. غیــــر از منبع خانــــواده، چه منابع دیگرى مى توانند در آگاه کـــــردن فــــرزندان در اینگونه مــــوارد مؤثر باشند؟ منابع آموزشى چون آمادگى، پیش دبستانى و مدارس مى توانند در صورت درست عمل کردن در این زمینه بسیار مفید باشند. بچه ها در مرحله آمادگى پیش دبستانى، یعنى زیر ۶ سال، فقط باید کنجاویهایشان برطرف شود و اگر درست رفع نشود، این کنجکاوى اذیتشان مى کند. در مهدکودک، میزان نیاز آنها کمتر است و در خیلى از کشورها مثل کشور سنتى ما، بر نقش مدرسه هم تأکید مى کند، چون وقتى مى بینند که پدر و مادرها به دلایل مختلف عدم اطلاع یا ناتوانى در برقرارى ارتباط با فرزندان و صحبت در اینگونه موارد، از طرح چنین موضوعاتى ابا دارند، لذا در اینجا نقش مدرسه خیلى برجسته مى شود که متأسفانه نظام آموزشى ما هم یک نظام بسته اى است. البته که در سالهاى اخیر بهتر شده ولى اغلب تصور بر این است که اگر اطلاعاتى بدهد، ممکن است این اطلاعات بیشتر ایجاد مشکل کند و درحالى که اینطور نیست. هرقدر دانش آموزان، اطلاعاتى در حد نیاز خودشان بیشتر داشته باشند، بهتر مى توانند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند. من به خاطر دارم که ۶ یا ۷ سال پیش، جزواتى تحت عنوان «بهداشت بلوغ پسران و دختران» را وزارت بهداشت با همکارى یونیسف تهیه کرد و به مرحله چاپ رسید که آموزش و پرورش آنها را در مدارسى توزیع کند. چون یکى از راه هاى مؤثر در این سن این است که از طریق کتاب، سؤالاتى براى آنها مطرح شود که یا در خانواده و یا در مدرسه، به آنها پاسخ داده شود. ولى تا مدتها این کتابها توزیع نشد. چه از طرف برخى از مسؤولین آموزش و پرورش و چه از طرف برخى مدارس ممانعت مى شد. درحالى که کتابها، کاملاً علمى تألیف شده بودند. و حال بعد از چند سال این توزیع صورت گرفته است. بنابراین نه تنها گاهى اوقات خانواده هاى ما سنتى است، بلکه نظامهاى آموزشى ما هم سنتى است. مثل مسأله ایدز که یک زمانى، اصلاً اجازه طرح آن در مدارس نبود ولى بعد از مدتى که متوجه شدند نمى توان در مقابل واقعیتها ایستاد و بچه ها را از این جریانات دور نگه داشت، آموزشهایى در زمینه ایدز در مدارس صورت مى گیرد. بنابراین درحال حاضر هم، یکسرى آموزشهایى در مورد مسائل جنسیتى ولى به صورت کلى و بیشتر در مورد بلوغ، بهداشت آن و تغییر خلق و خوى در این سنین داده مى شود. چرا که نظام آموزشى ما به این نتیجه رسیده است که هر نوع ممنوعیتى نتیجه معکوس خواهد گذاشت. گردآوری: گروه سلامت پرداد .منبع : مطالب مرتبط زمان رشد قد در کودکان و نوجوانان + پرسش و پاسخ چگونه به سوالهای کودکان پاسخ بدهیم؟ سوالات جنسی کودکان را چگونه پاسخ دهیم؟ هرگز در برابر سوالات کودکان راجع به مرگ این پاسخ ها را ندهید! - سوالات کودکان درباره مسائل جنسی | را چگونه پاسخ دهیم؟ - روش های والدین براى پاسخ به سؤالات جنسى کودکان گردآوری توسط بخش شناخت کودک سایت میهن مگ نسخه پرینت نسخه pdf ارسال به دیگری اشتراک در تلگرام اشتراک در فیسبوک اشتراک در تویئتر اشتراک در گوگل پلاس اشتراک در لینکداین